پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261549
تيم ملي فوتسال به‌دنبال سيزدهمين قهرماني در فينال تکراري/ واسه آبروي مردُمِت بجنگ!
تاریخ انتشار : 1401/07/16 09:20:13
نمایش : 774
تيم ملي فوتسال کشورمان امشب در ديدار فينال جام ملت‌هاي آسيا به مصاف ژاپن خواهد رفت.
به گزارش  پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانا؛ تيم ملي فوتسال کشورمان با کسب برتري پرگل ۵ بر صفر مقابل تيم ملي فوتسال تايلند در مرحله نيمه‌نهايي جام ملت‌هاي آسيا ۲۰۲۲ – کويت، براي چهاردهمين بار به ديدار نهايي راه يافت؛ جايي که سالني‌بازهاي ايراني پا به رقابت با تيم ملي فوتسال ژاپن خواهند گذاشت.
 
تيم ملي ايران که تاکنون به ۱۲ عنوان قهرماني و يک عنوان نايب‌قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا دست يافته، اين بار در سالن سعد عبدالله شهر کويت براي تصاحب جام قهرماني قاره کهن آن هم براي سيزدهمين بار در برابر سامورايي‌هايي قرار خواهد گرفت که دهمين حضور خود در بازي فينال جام ملت‌هاي آسيا را تجربه مي‌کنند.
 
تيم ملي فوتسال ژاپن تاکنون ۳ بار بر بلنداي قهرماني قاره آسيا ايستاده و ۵ مرتبه هم عنوان نايب‌قهرماني اين مسابقات را به خود اختصاص داده تا بعد از تيم ملي ايران، دومين تيم پرافتخار فوتسال در قاره لقب بگيرد که همين مسئله قطعاً به انگيزه‌هايي آميخته با حس انتقام‌جويي در ديدار امشب منجر خواهد شد.

مقتدر و بي‌شکست؛ به‌سوي قهرماني

تيم ملي فوتسال کشورمان براي رسيدن به ديدار نهايي و دفاع از عنوان قهرماني‌اش در رقابت‌هاي سال ۲۰۱۸، در مرحله گروهي جام ملت‌هاي ۲۰۲۲ ابتدا اندونزي را با نتيجه ۵ بر صفر شکست داد و سپس چين تايپه را با نتيجه ۱۰ بر يک از پيش رو برداشت. لبنان آخرين حريف مرحله گروهي بود که ايران با نتيجه ۹ بر صفر آن را در هم کوبيد.
 
 
پسران وحيد شمسايي در مرحله يک‌چهارم نهايي به مصاف ويتنام رفتند و پيروزي‌هاي پرگل در اين مرحله هم ادامه يافت. ملي‌پوشان کشورمان در اين ديدار ۸ بر ۱ ويتنام را شکست دادند و در مرحله نيمه‌نهايي هم با ارائه يک بازي مقتدرانه مانند ساير نمايش‌ها، ۵ بر صفر از سد تايلند مدعي عبور کردند و به فينال تکراري با ژاپن رسيدند.

سينوسي و مرموز؛ در جست‌وجوي خوش‌بختي

سامورايي‌ها هم که در اين دوره از مسابقات در ابتدا عملکردي سينوسي داشتند، به مرور خودشان را در کويت به اثبات رساندند و تيمي که با حدود ۱۰ بازيکن جديد پا به جام ملت‌هاي آسيا گذاشته، توانست از سد انتقادات و هجمه‌هايي که وجود داشت به سلامت عبور کند تا حتي با وجود يک شکست بدهنگام، به ديدار پاياني برسند.
 
ژاپني‌ها در ديدار نخست گروهي با نتيجه ۲ بر يک از عربستان سعودي شکست خوردند اما بلافاصله با نتايج ۶ بر صفر و ۲ بر صفر مقابل تيم‌هاي ملي فوتسال کره‌جنوبي و ويتنام، با عنوان صدرنشيني در گروه‌شان به مرحله يک‌چهارم نهايي راه يافتند و در اين ديدار هم اندونزي را با نتيجه ۳ بر ۲ شکست دادند.
 
پيروزي دراماتيک و دشوار سامورايي‌ها مقابل اندونزي با سرمربي ايراني‌اش اما باعث نشد تا اين تيم در مرحله نيمه‌نهايي کار را يک‌سره کند. سالني‌بازهاي چشم‌بادامي در جدال با ازبکستان با برتري خفيف ۲ بر يک به ديدار فينال راه يافتند تا از ساعت ۲۰:۳۰ امشب به مصاف شاگردان وحيد شمسايي در نخستين تجربه مربي‌گري ملي‌اش بروند.
 
ايران و ژاپن در تاريخ رقابت‌هاي جام ملت‌هاي فوتسال آسيا تاکنون ۷ بار با هم روبرو شده‌اند که اين بازي‌ها در فينال‌هاي سال‌هاي ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ برگزار شده. از اين ۷ تقابل، ژاپن تنها در سال ۲۰۱۴ موفق به شکست ايران و کسب عنوان قهرماني شده و در ۶ دوره ديگر، ايران به عنوان قهرماني دست يافت.
 
رقيب امشب تيم ملي مرموزترين تيم اين دوره از مسابقات بوده؛ تيمي که با تکيه بر بازيکنان توانمندي چون آنتونيو ماسانوري، شميزو، اوليويرا آرتور و ۲ دروازه‌بان قدرتمندش برابر حملات حريفانش مقاومت کرده و به هر قيمتي برنده از زمين خارج شده. ژاپن هرچند بعد از ۵ مسابقه تنها ۱۴ گل به ثمر رسانده اما نشان داده که وقتي از حريفش پيش مي‌افتد، قدرت زيادي در حفظ نتيجه خواهد داشت. 

آس‌هاي در مشت شمسايي

اميد تيم ملي فوتسال ايران بيش از ساير ملي‌پوشان اما به چند نفر خواهد بود؛ حسين طيبي، مسلم اولادقباد و سعيد احمدعباسي که بدون ترديد مهره‌هاي تأثيرگذار و جهت‌دهنده به نتيجه امشب هستند و مي‌توانند در صورتي که در شرايط آرماني و اوج آمادگي روحي، رواني و فيزيکي، به آس‌هاي در مشت وحيد شمسايي تبديل شوند.
 
 
کاپيتان طيبي تاکنون با ۱۰ گل زده در صدر ليست بهترين گل‌زنان جام ملت‌هاي فوتسال آسيا ۲۰۲۲ قرار گرفته و به طور حتم اميد اصلي تيم ملي در بازي مهم امشب است. همچنين احمدعباسي هم ۶ گل به ثمر رسانده و اولادقباد هم هر موقع در زمين بوده، با گل يا پاس گل تأثير به‌سزايي در پيروزي‌هاي تيم ملي فوتسال کشورمان داشته.
 
تيم ملي فوتسال کشورمان در آخرين فينال جام ملت‌هاي آسيا که سال ۲۰۱۸ و در تايوان برگزار شد، با نتيجه ۴ بر صفر مقابل همين تيم ژاپن به پيروزي و عنوان قهرماني دست يافت اما به قول وحيد شمسايي، فاصله تيم‌هاي فوتسال در دنيا نسبت به يک‌ديگر خيلي کم‌تر شده و نبايد در ديدار مهم و حساس پاياني، انتظار نتايج پر گل مانند آن چه تاکنون به‌دست آمده را داشت.
 
کليد فتح اين فينال تکراري و ايستادن بر سيزدهمين سکوي قهرماني قطعاً با برنامه‌ريزي، استراتژي دقيق و صبر مؤثر به دست خواهد آمد. تيمِ جوان شده شمسايي حالا در آستانه سلطنت بر آسياست و براي پسراني که تاکنون بارها خودشان را ملي‌پوشان مردم ايران نشان داده‌اند، کام گرفتن از اين رويا اصلاً دور از دسترس نيست.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html